Nettisivut & some
Nettisivut ovat välttämättömyys niin itsenäiselle ammatinharjoittajille, yrityksille kuin yhteisölle. Jos et löydy Googlesta, potentiaaliset asiakkaasi eivät löydä sinua.
Suunnittelemme ja toteutamme verkkosivuja tarpeesi ja toiveesi huomioiden. Suunnittelumme sisältää visuaalisen ilmeen sekä teknisen toteutuksen. Tarvittaessa autamme myös sisällöntuotannossa tai sen sparraamisessa.
Erilaisia tarpeita
Joskus tarvetta on yksinkertaisemmalle kampanjasivustolle, joskus sivuston tulee taipua vaativampiinkin toteutuksiin, jotka vaativat koodaamista ja syvällistä ymmärrystä teknisestä toteutuksesta, verkkokaupan tai varausjärjestelmän.
Yleisin toteutustapa on avointa lähdekoodia hyödyntävä WordPress-alusta, joka muokkautuu hyvin erilaisiin tarpeisiin. Teemme nettisivuja myös Squarespace-alustalla. Squarespace on päivitysominaisuuksiltaan helpommin hallittava eikä edellytä niin paljon paneutumista. Sekä WordPress- ja Squarespace-sivut on mahdollista hakukoneoptimoida oikeanlaisella sisällöllä ja linkityksillä.
Hakukoneoptimointi
Löydettävyys on merkittävä kilpailuetu digiaikakaudella. Google on kuin ongelmanratkaisukone, jonne kirjoitamme meitä askarruttavia asioita ja löydämme vastauksena ne sivut, jotka parhaiten vastaavat hakutulokseen tai ovat Googlen arvion mukaan parhaiten optimoituja vastaamaan kysyjän tarpeisiin.
Hyvännäköiset sivut eivät enää riitä, vaan kohderyhmää puhuttelevan sisällön täytyy olla myös hakukoneen löydettävissä. Konsultit eivät turhaan puhu SEOsta ja SEMistä. Kuvien oikeaoppinen nimeäminen ja metatekstit nettisivujen syövereissä parantavat hakukoneoptimointia. Hakukoneoptimointi on lopulta melko yksinkertainen asia, johon tarjoamme apua eri muodoissa: workshopit (SEO; sisältöstrategia) sekä kohderyhmääsi puhutteleva sisällöntuotanto, tärkeimpiä avainsanoja unohtamatta.
Sosiaalinen media
Visuaalisuus on keskeinen osa somemarkkinointia, koska se on usein ensimmäinen asia, jonka käyttäjät huomaavat. Se voi vaikuttaa merkittävästi siihen, kuinka houkuttelevaa ja mieleenpainuvaa sisältö on. Visuaalisuus ei ole vain nätitystä, vaan sen tulee olla strategisesti suunniteltua ja kohdeyleisöä puhuttelevaa, jotta se tukee somemarkkinoinnin tavoitteita.
Yhtenäinen visuaalinen ilme lisää brändin tunnistettavuutta ja uskottavuutta sosiaalisessa mediassa. Hallittu kokonaisuus tarkoittaa muun muassa laadukkaita kuvia ja videoita, johdonmukaista sisältötyyliä sekä kohderyhmää puhuttelevaa tarinankerrontaa kuvallisin keinoin.